Noticies i Actualitat sobre Clínica Navas

Sabíeu que ?

Informació 8 gener del 2019

Sabíeu que ?

Sabíeu que el precursor de la anestesia va ser un dentista? Avui no podem imaginar fer qualsevol intervenció a la boca sense anestesia. Fa quasi 200 anys, Horace Wells, preocupat pel mal que patien els seus pacients, volia trobar la forma de que les seves intervencions fossin indolores. Però les coses no sempre son fàcils per els innovadors. Aquesta es la seva historia.

El 10 de desembre de 1844, Horace Wells i la seva esposa, Elizabeth, van assistir a un 'xou' en el qual a un grup de voluntaris els van subministrar òxid nitrós (gas hilarant).Després d'inhalar-ho van començar a riure descontrolada ment i a fer coses estúpides. Un dels voluntaris va començar a perseguir a un enemic imaginari i en la seva eixelebrada carrera va ensopegar. Quan va tornar al seu seient es van adonar que tenia la cama estripada, però l'individu no va sentir dolor fins que els efectes del gas es van dissipar. Això li va donar a Wells una gran idea.
L'endemà, Horace li va demanar a un dentista col·lega seu que li extragués un queixal mentre inhalava una mica de gas hilarant i els resultats van ser els previstos: no va sentir cap mena de dolor ni va tenir complicacions.
Wells va emprendre una sèrie d'experiments reeixits per a demostrar científicament el seu descobriment i fins es va donar el luxe d'extreure peces dentals sense dolor a uns 15 voluntaris pacients seus. Per desgràcia, el dia en què va decidir dur a terme una demostració pública davant cirurgians i diversos estudiants de medicina, alguna cosa va sortir malament. Sembla que no va ser ben regulada l'administració del gas i el pacient es va aixecar donant forts crits.

Els metges es van burlar de l'invent de Horace, mentre els alumnes presents l'esbroncaven. Es  van anar retirant un a un del saló, deixant a l'innovador dentista sol i humiliat. El seu experiment havia fracassat.
Poc després i emocionalment copejat, Horace abandona la pràctica mèdica i cau en una profunda depressió. Viatja a Europa amb l'esperança que allí els metges siguin més receptius al seu innovador invent i deambula entre França i Anglaterra amb relativament poc èxit.
El pitjor és que seria un altre dentista de Boston, William Morton -ex alumne seu-, qui dos anys després es portaria la glòria efectuant la primera cirurgia indolora amb òxid nitrós enfront d'un grup de reconeguts metges.

Wells va tornar al seu país el 1947 per a instal·lar-se definitivament a Nova York i aquí comença veritablement la part trista de la seva vida. I és que durant tots aquells anys en els que Wells havia experimentat amb diferents gasos i solucions en cerca d'un anestèsic eficaç, s'havia fet consumidor habitual i addicte al cloroform, el qual inhalava compulsivament. Molt poc quedava d'aquell jove idealista, d'aquell metge humanista que va voler alleujar el dolor dels seus pacients. Pràcticament s'havia convertit en un parrac humà que sofria de grans trastorns i canvis de personalitat sota els efectes del gas. Tant era així que certa nit, deambulant pels freds carrers novaiorquesos, en un atac d'histèria va llançar àcid sulfúric sobre la cara d'una prostituta.
De seguida va ser empresonat i hores després, quan ja se li havia passat l'efecte del cloroform, es va adonar de l'horror que havia comès. Quatre dies després s'anestesia a si mateix i s'obre l'artèria femoral de la cuixa amb una fulla d'afaitar amb la finalitat de morir dessagnat i sense dolor dins de la seva cel·la. Així en 1848, moria d'aquesta trista forma el pare de l'anestèsia moderna

Comentaris

Participa!

Comenta aquesta notícia, aporta la teva i fes-nos saber el que penses. El teu correu electrònic no es publicarà.

< Tornar a notícies

15 maig del 2019

Odontologia estètica

Què entenem per estètica?

Estètica és la disciplina que estudia la naturalesa de la bellesa i la percepció de la mateixa per part dels individus, i se la relaciona estretament amb l’art. La percepció de la bellesa i d'allò que és estètic o no, depèn de com ho veiem cada un de nosaltres.

En Odontologia, l'estètica dental -tenir un somriure estètic- també depèn de la percepció individual de cadascú. És cert que hi ha uns estàndards de bellesa que són acceptats per tothom, però hem de tenir en compte la sensació que cada un tenim d’allò que ens agrada.

En Odontologia Estètica, la funció de la nostra clínica és posar a l'abast dels nostres pacients tots els mitjans per poder fer els tractaments indicats en cada cas. Actualment, disposem d’una tecnologia molt avançada quan a tècniques, materials, mitjans informàtics per previsualització dels resultats, fotografia i imatge digital en 3D, etc.

Podem corregir i modificar la mida i la posició de les dents, canviar el seu color, eliminar defectes, refer dents trencades, tancar espais i separacions, modificar la forma de la geniva, entre d'altres. Actualment tenim moltes possibilitats i mitjans per fer una Odontologia Estètica de gran qualitat i amb resultats excel·lents.

A Clínica Navas, com sempre hem pensat, el més important per nosaltres és aconseguir la satisfacció dels nostres pacients. Saber el que els nostres pacients volen i què esperen aconseguir. I per això, parlem amb els nostres pacients, escoltem el que ens volen dir, quines són les seves necessitats i expectatives. Aquesta és la nostra forma d'aconseguir resultats brillants i satisfactoris per tothom.

Trobareu més informació sobre el nostre servei d'Odontologia Estètica clicant en aquest enllaç.

Dia a dia

25 abril del 2019

Festa Major de Navas

Una vegada més, es celebra la Festa Major del barri de Navas. La setmana del 10 al 19 de maig hi haurán un munt d'activitats, música i festes per petits i grans. La nostra clínica, com cada any, també hi col·labora. Aquet és el nostre barri des que, ja fa 32 anys, vam iniciar la nostra activitat a la clínica.

Us animem a venir, participar i gaudir de la nostra festa major. Podeu veure el programa d'activitats, clicant aquí.

15 abril del 2019

La salut dental i l'esport

Actualment, la pràctica d’esport és molt habitual en la nostra població. Córrer, anar amb bicicleta, anar al gimnàs a fer diverses activitats, nedar etc. Hi ha molta gent, que, sense ser esportistes d’alt nivell, practiquen esport de forma habitual i, a vegades, molt intensa. Evidentment, la pràctica d’esport té molts beneficis per la salut general, però, i la nostra salut dental? Tot són beneficis? O hi pot afectar d’alguna manera?

Els esportistes poden tenir un índex mes elevat de càries, que podria ser degut a la dieta, que inclou molts hidrats de carboni, begudes isotòniques, sucs i batuts, tots ells amb sucre. També durant la practica del esport, ja una disminució del flux salival, la boca està més seca, lo que també afavoreix l’aparició de càries.

El bruxisme també pot ser freqüent entre els esportistes, ja que en situacions d’esforç intens, serren les dents i això provoca erosions i desgastos. Els problemes periodontals i de genives també poden aparèixer més freqüentment en esportistes, a part també dels riscos de cops i traumatismes a les dents.

Hi ha determinats problemes bucals que poden anar associats, encara que no de forma directa, amb determinats trastorns que poden afectar el rendiment esportiu: la maloclusió i el bruxisme poden afectar l’equilibri i associar-se a dolors cervicals i d’esquena. Un problema d’infecció dental pot associar-se a cronificació de lesions i sobrecàrrega muscular. La càries i el dolor dental impedeixen o limiten la pràctica esportiva.

Generalment, tots aquets problemes son fàcils de prevenir seguint bons hàbits d’higiene bucodental. Les revisions periòdiques i una bona educació en higiene oral es bàsica per els esportistes. És molt important la prevenció i el control de la salut dental durant la practica esportiva.

A Clínica Navas ens agrada l’esport, i molts de nosaltres el practiquem. Per això estem a la vostre disposició per aconsellar-vos sobre la vostra salud dental si us agrada fer esport.

27 febrer del 2019

Sabieu que ?

Segons l’Associació Dental Americana, el primer inventor del raspall de dents va ser un emperador xinès cap el any 1.400 . En un extrem d’os o de un tros de bambú,  va incrustar uns retalls de pel de porc. Els mercaders que venien d’occident ho van portar a Europa, però no va tenir massa èxit. En general, a Europa es va continuar amb el costum – heretat dels romans – de rentar-se les dents i genives amb un drap.

El raspall de dents, tal com el coneixem ara, no arriba a Europa fins l’any 1780. El anglès William Addis es considerat com l’inventor del modern raspall de dents.

William Addis va ser empresonat al ser condemnat per disturbis públics. Llavors, la gent es rentava les dents amb draps, però al veure l’aspecte dels draps que hi havia a la presó, va pensar de fer alguna cosa. Va aconseguir un fragment d’os de les sobres del menjar. En un extrem hi va fer tot de petits forats. Va aconseguir retalls de pel de porc subornant a un guardià. Va enganxar els pels al forats que havia fet al os, i ja va tenir fet el raspall.

En sortir de la presó, el va anar perfeccionant fins que el va comercialitzar. La seva empresa va anar prosperant, i a la seva mort, els seus fills  van continuar . Actualment, la empresa continua fabricant raspalls, amb la marca Wisdom Toothbrushes, encara que ja no es de la família Addis.

Informació

Informació d'interès sobre la clínica i el món odontològic

Dia a dia

Tota l'actulitat de Clinica Navas, el seu dia a dia i l'equip