Comunicat amb relació a l'Estat d'Emergència provocat pel COVID-19

Sabíeu que ?

Informació 8 gener del 2019

Sabíeu que ?

Sabíeu que el precursor de la anestesia va ser un dentista? Avui no podem imaginar fer qualsevol intervenció a la boca sense anestesia. Fa quasi 200 anys, Horace Wells, preocupat pel mal que patien els seus pacients, volia trobar la forma de que les seves intervencions fossin indolores. Però les coses no sempre son fàcils per els innovadors. Aquesta es la seva historia.

El 10 de desembre de 1844, Horace Wells i la seva esposa, Elizabeth, van assistir a un 'xou' en el qual a un grup de voluntaris els van subministrar òxid nitrós (gas hilarant).Després d'inhalar-ho van començar a riure descontrolada ment i a fer coses estúpides. Un dels voluntaris va començar a perseguir a un enemic imaginari i en la seva eixelebrada carrera va ensopegar. Quan va tornar al seu seient es van adonar que tenia la cama estripada, però l'individu no va sentir dolor fins que els efectes del gas es van dissipar. Això li va donar a Wells una gran idea.
L'endemà, Horace li va demanar a un dentista col·lega seu que li extragués un queixal mentre inhalava una mica de gas hilarant i els resultats van ser els previstos: no va sentir cap mena de dolor ni va tenir complicacions.
Wells va emprendre una sèrie d'experiments reeixits per a demostrar científicament el seu descobriment i fins es va donar el luxe d'extreure peces dentals sense dolor a uns 15 voluntaris pacients seus. Per desgràcia, el dia en què va decidir dur a terme una demostració pública davant cirurgians i diversos estudiants de medicina, alguna cosa va sortir malament. Sembla que no va ser ben regulada l'administració del gas i el pacient es va aixecar donant forts crits.

Els metges es van burlar de l'invent de Horace, mentre els alumnes presents l'esbroncaven. Es  van anar retirant un a un del saló, deixant a l'innovador dentista sol i humiliat. El seu experiment havia fracassat.
Poc després i emocionalment copejat, Horace abandona la pràctica mèdica i cau en una profunda depressió. Viatja a Europa amb l'esperança que allí els metges siguin més receptius al seu innovador invent i deambula entre França i Anglaterra amb relativament poc èxit.
El pitjor és que seria un altre dentista de Boston, William Morton -ex alumne seu-, qui dos anys després es portaria la glòria efectuant la primera cirurgia indolora amb òxid nitrós enfront d'un grup de reconeguts metges.

Wells va tornar al seu país el 1947 per a instal·lar-se definitivament a Nova York i aquí comença veritablement la part trista de la seva vida. I és que durant tots aquells anys en els que Wells havia experimentat amb diferents gasos i solucions en cerca d'un anestèsic eficaç, s'havia fet consumidor habitual i addicte al cloroform, el qual inhalava compulsivament. Molt poc quedava d'aquell jove idealista, d'aquell metge humanista que va voler alleujar el dolor dels seus pacients. Pràcticament s'havia convertit en un parrac humà que sofria de grans trastorns i canvis de personalitat sota els efectes del gas. Tant era així que certa nit, deambulant pels freds carrers novaiorquesos, en un atac d'histèria va llançar àcid sulfúric sobre la cara d'una prostituta.
De seguida va ser empresonat i hores després, quan ja se li havia passat l'efecte del cloroform, es va adonar de l'horror que havia comès. Quatre dies després s'anestesia a si mateix i s'obre l'artèria femoral de la cuixa amb una fulla d'afaitar amb la finalitat de morir dessagnat i sense dolor dins de la seva cel·la. Així en 1848, moria d'aquesta trista forma el pare de l'anestèsia moderna

< Tornar a notícies

14 maig del 2020

Indicacions per als nostres pacients

Seguint les indicacions de les autoritats sanitàries, a la nostra clínica hem incorporat unes mesures i normes estrictes de protecció i seguretat per evitar els contagis de la Covid-19.

El bon compliment d’aquestes mesures és molt important per la protecció de tots:

• Veniu a la clínica només si teniu hora concertada.
  • Si us plau, sigueu puntuals.
  • Si és una persona adulta, sense limitacions físiques, agraïrem que vingui sola.
  • Abans d’entrar a la clínica, desi el telèfon mòbil. No es pot utilizar dins de la clínica.
  • Al entrar, li donarem gel desinfectant per les mans.
  • També li oferirem una mascareta i un protector per les sabates.
  • A la sala d’espera podrà seure a les cadires tot mantenint la distància de seguretat (les cadires es desinfecten després de ser utilitzades).
  • Durant la vostra estada a la clínica, si us plau, seguiu sempre les indicacions del nostre personal.

Moltes gràcies,

L’equip de Clínica Navas.

17 abril del 2020

Preparant la tornada

Ja fa dies que, des del confinament, l'equip de la clínica està treballant per reprendre l'activitat. Per a nosaltres el més important és la SEGURETAT i la protecció dels nostres pacients i de tot l'equip.

Per això, seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries (OMS, Col·legi Oficial d'Odontòlegs de Catalunya, Organització Col·legial de Dentistes d'Espanya), estem implantant els nous protocols de bioseguretat davant la COVID 19.

A partir del proper dilluns, dia 20 d'abril ja estarem a la clínica per preparar-ho tot.

Us trucarem per reprogramar les visites, prioritzant els tractaments urgents i aquells que requereixen una atenció més immediata. Quan vingueu a la clínica, us donarem totes les indicacions perquè la vostra estada sigui, sobretot, SEGURA I PROTEGIDA. Ànim i paciència. Us seguirem informant.

Moltes gràcies i fins aviat,

Dra. Montserrat Ferrer i equip

3 abril del 2020

Guia pràctica per a pacients amb problemes bucals durant el confinament pel COVID-19

Volem compartir amb vosaltres un document elaborat per un grup de metges i odontòlegs dirigit a aquelles persones que tinguin alguna patologia o problema bucal durant el confinament i que, per tant, no poden acudir al seu dentista de confiança:

"A causa de l'Estat d'Alarma en què ens trobem per la pandèmia generada pel Coronavirus SARS-CoV-2 (Covid19), i enfront de la necessitat primària d'evitar la disseminació del virus i revertir així la corba de contagis, en aquest moment es poden realitzar únicament VISITES ODONTOLÒGIQUES D'URGÈNCIA, però s'han d'ajornar la resta fins que acabi el confinament.

Això es deu al fet que els dentistes som agents molt importants de transmissió del Coronavirus durant les nostres visites, tant de revisió com d'intervenció, ja que les eines que utilitzem generen aerosols (petites partícules d'aigua que s'escampen per l'aire) i mantenim un contacte de molta proximitat amb els nostres pacients. Detenint les activitats odontològiques que no siguin urgents tots estem contribuint en la gestió d'aquesta crisi sanitària: prevenim el contagi en els consultoris i en els desplaçaments.

Per a ajudar a saber què fer front a diferents situacions bucals sobrevingudes que poden ser habituals hem elaborat aquesta guia pràctica per a pacients que esperem sigui d'utilitat. Quan sigui necessari, han de posar-se en contacte amb el dentista via telèfon o email per a evitar desplaçaments. El dentista sabrà com ajudar-lo."

Veure o Descarregar la guia aquí

Dia a dia Informació

31 març del 2020

Recomanacions als pacients d'ortodòncia

El dr. Joaquim Colomer, el nostre ortodoncista, ens fa arribar unes pautes per els pacients que estan seguint tractament d’ortodòncia, ja sigui amb Invisalign o amb brackets.

Per els pacients Invisalign

No us preocupeu per aquesta aturada inesperada. El tractament continuarà des d’on el vam deixar en quan puguem tornar a l’activitat.

Heu de seguir utilitzant els alineadors pautats en la ultima visita i amb el mateix ritme de recanvi. Si ja us en queden pocs, podeu allargar 5-7 dies la data de recanvi.

Un cop esgotats els alineadors, i quan tindríem que col·locar-ne un de nou, que no tenim, heu de seguir utilitzant aquet últim durant la nit (8 – 10 hores), fins que arribi la data de la propera visita.

En el cas de fer servir elàstics, seguiu-los utilitzant per la nit

Per els pacients amb aparells fixes (brackets)

Es tracta de mantenir les dents i els brackets en les millors condicions, fins que es pugui tornar a les visites amb normalitat.

Si feu servir elàstics, seguiu igual tal com es va indicar a la última visita.

Manteniu una higiene bucal molt estricte, procurant no mastegar coses dures que puguin desenganxar els brackets.

Ànims a tots i cuideu-vos molt !

Dr. Joaquim Colomer

Informació

Informació d'interès sobre la clínica i el món odontològic

Dia a dia